Sunt insarcinata. Ce pot sa mananc?

 Aceasta situatie poate fi o provocare si va trebui sa fii increzatoare in alegerea alimentatie atunci cand esti gravida.
Incerc sa iti ofer un mini ghid cu ce vei putea manca atunci cand o vei face  pentru doi.

Sarcina a ajuns sa fie una dintre experientele cele mai incitante si înfricosatoare totodata în viata unei femei. O viata noua creste  în interiorul tau, iar micutul sau micuta va fi in totalitate dependent/a de tine.
Ceea ce vei manca, bea sau chiar respira - pana si emotiile - toate acestea afecteaza copilul..... asta e suficient ca cele 9 luni de sarcina sa te transforme intr-un "paranoica".
Medicul tau iti va da o lista cu ce nu ai voie sa mananci si sa bei, in schimb prietenii si familia pot sa iti impartasasca povestile lor personale de groaza...
Oricum ar fi exista o multime de produse alimentare, care atat tu, cat si copilul tau veti avea nevoie.

Cât de mult ar trebui sa mananc in plus?
Ar fi frumos sa cred ca a fi gravida ne da o scuza pentru a "manca pentru doi", dar, din pacate, nu ai nevoie de atât de mult în plus. Nevoia de energie va creste în al doilea si al treilea trimestru. Dar, decat sa te gandesti mai degraba la kilograme ar fi mult mai indicat sa te gandesti  cum sa mananci mai multe substante nutritive in fiecare zi, cum ar fi un pahar de lapte in plus, o alta bucata de fructe, mai multe legume, ceva mai mult peste si mai putina carne.
Sunt bune aceste alimente?
Brânza moale
Ricotta si brânza de vaci, de exemplu, sunt bine fie mancate in termen de doua zile de la deschidere. Cumpara pachete mici si pune-o pe biscuiti, sandwich-uri sau cartofi la cuptor. Utilizeaza branza ricotta deschisa de cateva zile numai la  gatit Branza maturata cum ar fi  Camembert si Brie sunt cele care artrebui consumate numai dupa ce copilul se naste pentru ca listeria se poate dezvolta pe aceste branzeturi. Daca, totusi, se intampla sa mananci asa ceva pe parcursul sarcinii, nu trebuie sa te sperii.. doar nu mai repeta experienta.
 Peste
Peste gras, precum somonul si conservele de ton asigura vitamina D si-omega 3, grasimi pe care copilul tau le are nevoie pentru dezvoltarea sistemului nervos si a creierului.
Pestele precum macroul  are foarte mult mercur care nu este bun pentru copilul tau, deci sfatul este de a servi doar trei - patru intr-o saptamana. Co toate acestea iti poti verifica de fiecare data lista cu ce sa nu mananci. Alege pestii mici in general. Sa ai  un stoc de conserve de peste mereu in camara ta si mananca doua-trei astfel de mese in fiecare saptamana.
Alcool
Oricare tip de alcool bei, copilul il consuma de asemenea. Unii spun ca un pic de alcool este inofensiv, insa eu nu te pot asigura de asta si te sfatuiesc sa nu o faci nici tu asa cum nici eu nu am facut-o. Daca lesini de pofta unei beri, poti alege din cea fara alcool sa iei cateva guri...Este alegerea ta cat de mult alcool doresti sa il dai si copilului tau.
Arahide
Arahidele contin proteine, fier si grasimi sanatoase nesaturate.
Reprezinta o gustare desavarsita. Pastreaza prin biroul tau sau prin camara de acasa gustari cu un continut scazut de grasime, biscuiti cu un continut redus de sare si un borcan de unt de arahide (fara adaos de zahar sau sare), poate constitui o gustare sau chiar masa de pranz la indemana.
Trebuie doarsa eviti arahidele daca te stii alergica la ele.
Delicatese din carne
Proaspet si calde sunt cheia pentru a manca in siguranta atunci cand esti gravida. Listeria poate creste pe produsele alimentare, chiar si în frigider. Pentru a minimiza acest risc, mananca alimente reci în termen de doua zile(nu numai branza poate dezvolta listeria).
Daca iti place sunca si alte delicatese de acest gen, mananca-le calde – la peste 70 de grade pe o pizza sau intr-un sos de paste bine fiert.
Cafea
Cafeina din cafea ofera corpului tau - si copilului tau – un impuls...e ca si cum ai sta pe messenger aproape atipit si dintr-o data te trezesti cu buzzul acela enervant.
Daca totusi simti nevoia de cafeina o poti bea cu foarte mult lapte pentru a-ti asigura cel putin necesarul de calciu.
Patrunjel
Legumele proaspete, spalate, salate si ierburi toate sunt nemaipomenite indiferent daca esti sau nu insarcinata. Singurul lucru insa care va face diferenta intre o femeie gravida si o persoana care nu se afla in aceasta ipostaza este ca trebuie sa te asiguri daca este proaspat. Daca nu esti sigura sau produsul nu este proaspat nu il mai consuma. Copilul tau se poate dezvolta si cu siguranata ca nu va avea nevoie de o mama anxioasa.
 
 

Ti-a placut acest articol? Voteaza-l aici!


Sara monti iti recomanda farmacia cu produse naturiste 
elaborate special pentru tine !

Articole cu acelasi subiect


  • Frumusete
    Hydra Firming Eye Cream, crema cu tripla actiune impotriva ridurilor
    Hydra Firming Eye Cream, crema cu tripla actiune impotriva ridurilor

    Ridurile s-au aflat dintotdeauna pe lista inamicilor frumusetii. Cu timpul, au inceput sa fie descoperite din ce in ce mai multe tratamente de ameliorare a ridurilor. Unul dintre acestea este Hydra Firming Eye Cream, un produs [citeste continuarea]

  • Sanatate si Nutritie
    5 băuturi care îmbunătăţesc imunitatea
    5 băuturi care îmbunătăţesc imunitatea

    Iarna este, vrem nu vrem, anotimpul în care răceala îşi face de cap. Nasul roşu, febra, durerile de cap nu se potrivesc nicidecum cu planurile noastre. Pentru a evita toate aceste simptome, trebuie să ne îmbunătăţim imunitatea. Aşadar, noi [citeste continuarea]

  • Frumusete
    Cum să-ţi îngrijeşti picioarele în sezonul rece
    Cum să-ţi îngrijeşti picioarele în sezonul rece

    Chiar daca a trecut vara si caldura, asta nu înseamna ca trebuie sa-ti neglijezi piciorusele ci dimpotriva. Noi îti venim în ajutor cu câteva sfaturi potrivite pentru sezonul rece. Înainte de a-ti curata calcâiele cu o piatra ponce sau [citeste continuarea]


Adauga un comentariu pe site


Adauga un comentariu pe Facebook



Inregistrare SaraMonti
Autentificare
Facebook
Afla cum a reusit sa slabeasca Minodora 22kg intr-un timp atat de scurt!
Vrei sa-ti maresti si sa-ti ridici sanii in mod natural? Iata cat costa si ce trebuie sa faci.
Revista Online
  • Nr.2 Decembrie 2012
    Revista online - nr.2 Decembrie 2012
  • Nr.1 Noiembrie 2012
    Revista online - nr.1 Noiembrie 2012